Senteret sitt bannerbilde
Viktig informasjon om Koronaviruset

FAKTURERING

19. mai 2020

Det er Melin Collector som håndterer fakturering hos oss.

Etter en time der du ikke har betalt direkte hos oss på kontoret eller du har hatt en telefon- eller e-konsultasjon, så kommer regningen på PasientSky.

Du kan logge inn via nett eller laste ned appen her:

https://www.patientsky.com/app 

For spørsmål om faktura (KID-nr, frist, beløp) etter at den har blitt sendt til Melin Collector, kontakt dem på telefon 21627300. Du må oppgi personnummeret ditt, så finner de fakturaen.

Innenfor 40 dager etter fakturering, kan du komme hit og betale på vanlig måte. Etter det kan vi ikke trekke den tilbake fra Melin Collector.

INGEN HENVENDELSER UTEN AVTALE

19. mai 2020

For alle henvendelser uten time som:

  • blodprøver 
  • blodprøver for eksterne rekvirenter
  • øreskyll
  • B12-injeksjoner
  • andre medbragte vaksiner
  • fjerne sting/agraffer
  • utskrifter fra journal o.l 

anbefales det å ringe og gjøre avtale, ellers må det påregnes ventetid.

Man må bruke helsenorge.no, ringe 55253030 eller bruke SMS for å bestille time, da vi ikke slipper inn folk unødvendig.

BLODPRØVE FOR EKSTERNE REKVIRENTER

19. mai 2020

Hvis du får beskjed fra en annen behandler (Haukeland, Haraldsplass, Voss eller spesialist) om at du kan gå til fastlegen og ta prøver, så

  • SKAL du ha med deg ferdig utfylt rekvisisjon med rekvirentens autorisasjonsnummer og navn.
  • SKAL du ha med med klistrelapper med strekkode til blodprøveglassene.
  • SKAL du ringe og gjøre avtale med din fastleges sekretær om prøvetaking.

Har du fått intern rekvisisjon fra et av sykehusene, så må du til deres laboratorium for å ta prøvene.

De som kommer på luken uten avtale, må beregne å måtte vente på tur til vi har tid.

Vi tar ikke eksterne rekvisisjoner etter kl 13:00 (fredag kl 10:30)

URINPRØVE

19. mai 2020

Vi tar kun i mot urinprøve på laboratoriet når det er gjort 

avtale med legen om det og at det er

navn på prøven.

Ring for å få en time eller avtale med legen om å levere prøve.

Passende glass kjøpes på apotek. Det er viktig at prøvebeholder er ren.

OM SYKMELDINGEN

19. mai 2020

  • Som standard sendes sykmeldingen elektronisk til Din side på www.nav.no - Ditt sykefravær
  • For å logge inn på www.nav.no trenger du BankID, Commfides eller Buypass. De to siste kan du søke om på nett:  https://www.commfides.com/ eller https://www.buypass.no/ 
  • På NAV sin side kan du se sykmeldingen og fylle ut/signere del D for søknad om sykepenger.
  • Når du har sendt sykmeldingen, finner arbeidsgiveren din den i www.altinn.no
  • Derfor er det viktig at legen din har registrert riktig arbeidsgiver i din journal.
  • Dersom du er arbeidssøker, må du ha Del D på papir. Du skriver den ut selv fra Din side på www.nav.no Det gjør du også dersom arbeidsgiver ikke klarer hente ut elektronisk sykmelding.
  • Les mer informasjon om sykmelding på www.nav.no

ANKOMSTREGISTRERING

15. mai 2019

Vi har fått innstallert en maskin som man skal registrere ankomst på.

Det skal kun skrives inn fødselsdato på DDMMÅÅ så får legen direkte beskjed om at man har kommet.

Eksempel: Fødselsdato 5. juli 1956 blir 050756